Sunday, January 27, 2008

Educate Our Future

~If you pray for patience, you think God will just give you the patience or grant you the opportunity to be patient. If you pray for courage, will God just make you courageous or give you the opportunity to develop courage? Now, I pray for the closeness among my family. God, I am sure you will give me the opportunity to learn to love. ~


房裡的觀音菩薩像一直都擺在窗台上,早晨第一道陽光如往常照在粉翠、寧靜的玉像!
來美國很久了,我很少去拜祂。總是記得媽說的:心誠則靈,有求必應。所以,我也就好像理所當然地覺得,有麻煩在找祢吧!...慚愧中

拜拜,我想跟祈禱差不了多少吧!我們跟菩薩求平安、跟上帝要幸福,其實都在對自己的心靈喊話!媽常說,願有多大,力就有多大。這「願」啊,其實就是個機會,讓我們去學習,去磨練,去經歷種種苦楚,來得到我們的希望。而「力」,也就是堅持下去的恆心、
毅力!

我以前夢想到美國,拿到學位,體會這片希望的土地。
我做到了!
再過兩年,博士光環閃閃發亮的時候,我將返抵國門,繼續、或是開始我另一階段的生活。我很期待,也多少有點徬徨!但我卻沒有害怕!


No comments:

Morning Breakfast in Mid-Autumn Festival

I haven’t been able to watch TV on a regular basis for a long time/or since I was in the U.S. This has formed my habit of not watching cabl...