Wednesday, April 23, 2008

好天氣 ; 壞心情

親愛なる君へ :

我期待已久的春天終於來了!妳是否也和我一樣看到油綠綠亮眼的草皮!?走在這樣的校園中,一點也不覺得累!陣陣清風徐來,只覺週遭旺盛的生命力源源地停佇在鼻息邊,輕輕觸動肌膚,喚醒體內每一個細胞!

我和由樹邊走邊談著當天健身房的課程表以及等一下要上的統計課。其實他心裡老是想著那台凌志 IS 300,和整個夏天的高爾夫計畫!...(什麼時候要堅持?什麼時候要妥協?這實在是一門艱難的功課!)

今年秋季,由樹得到日文的教學工作,9 個學分費完全可以抵掉,等於省下五千多美金,相當於台幣約十六萬!比較之下,中文教學就沒有那麼吃香了!!!在我們學校教中文課,整整一學期也才拿系上五百多美金!呵呵呵呵,很不公平吧!但是其實話說回來啦,只要學生不多,老師可以拿的錢就會少!這是很現實、也很殘酷的供需法則!
我已經拒絕系上電腦教室的工作,因為他們對我的付出根本不會當一回事!

我算是學乖了!在美國,要做事,就要做得自己喜歡,心甘情願!台灣人那一套『辛苦就會有代價』的精神,在這裡美國人會解讀成是我們自己喜歡高興做的,然後漸漸當你是理所當然爾...!!!我不是說我的努力非得你給我加薪,給我表揚!去!我來美國就為了賺他們這種一小時六元的薪水嗎?!!! 我不在乎多做一點,但我會很在意美國人覺得花一點錢就可以買到我的付出及專業!

說句不好聽的:要我回去為你們這些膿包做事,那你們得先培養認真專業的態度!微軟是源自你們美國啦,怎麼你們需要一個台灣人來教你們怎麼用啊?!

就連一張CD有多大容量都不知道,那你們還混個鳥啊!?回去啃漢堡看你們的足球賽吧!你們這些腦滿腸肥的笨蛋!

我道歉!我的言論的確有點過激! ...(反省中)

3 comments:

Yoshiki said...

Yeah yeah yeah, I am crazy about IS 300, but I have been wanting the car since it came out in Japan. I think I still have to push myself enough to encourage myself to buy it though...

I know how unfair it is among languages... but I am the one who is getting the benefits so I would not be able to say much about that..

Right, you might have to be careful about what you say. What if they can read Mandarin Chinese??笑 You know what?, Dr. Barratt(William) found my blog when I went to the classroom last semester early, talking about how important it is for a person nowadays to be able to use internet.

Anyway, thats a nice pic there, Please share some of them with me.

Yoshiki said...

Sorry, I forgot to say that I wrote the respnse, guessing what you wrote. so if it was not correct, ignore me. But it it just cool to see my name 由樹 in Chinese. haha

「不為無益之事,何以悦有涯之生」 said...

Well, I know what I was talking about! Thanks for reminding me. ^_^

Morning Breakfast in Mid-Autumn Festival

I haven’t been able to watch TV on a regular basis for a long time/or since I was in the U.S. This has formed my habit of not watching cabl...